Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Aktuální počasí

Počasí dnes:

27. 5. 2020

obl

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 17 až 21°C. Noční teploty 10 až 6°C.

Přehrát/Zastavit Další

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

Úkoly, učivo a jiná sdělení
 


                                    

Noste roušky: Chráním tebe a ty mě!
 


                                                         

22. 5. - 29. 5. 2020

                                                                                                                                                  

Učivo - tabulka
 

26. 5. 2020

M - násobení a dělení 3, 4 - video
                                      



18. 5. - 22. 5. 2020

 

22. 5. 2020

ČJ - opakov. slov. druhů - 1, 5, 7, 8 - video

 

21. 5. 2020

ČJ - ostatní slovní druhy + věty s podst. jmény - video

M - násobení 4 - video

 

20.5. ČJ spojky a barevný diktát vět - video
 

Test 7 - ČJ + M

Test 7 - Prv

 

Den Čtení + Psaní ČJ - mluvnice
Pondělí Přečíst si další 1 stránky z knížky na květen - červen

Test č. 7

+ dobrovolné: gramar.in - vybrat si 1 cvičení ABC – najdi předložky a spojky pro 2. třídu

nebo na ČT2 - Učí Telka.

 
Úterý

Čítanka str. 118

Metro pro krtka + Proč si krtek dělá kopeček?

Pís. str. 30 – Mamince  - opiš ji, + rébusy. + vybarvi obrázek

Nezapomněl/a/  si mamince nakreslit obrázek, přání ke svátku  maminek?

Nezapomeň správně sedět a držet pero.

Spojky

Můžete, nemusíte využít MIUč NŠ pro 2.  ročník – Učebn. str 95- spojky

Učebn. str. 95/4 ústně

Do ŠS napiš datum, str.95/4  a nadpis Spojky

Správně vypiš všechny spojky z vět, které najdeš. Pozor, nepleť si je s předložkami.

 Kdo nezvládne sám, pomůže rodič.

PS – str. 27/2 Ve žlutém rámečku a ve větách červeně zakroužkuj všechny spojky.

Děti s Indiv. v. rámeček + 4 věty.

Pro šikuly a rychlíky – Bystré hlavy/dobrovolné/: Rébus

Středa

Čítanka str. 119/ Pro zasmání o zvířatech,

Co způsobilo vynechané písmenko + rébusy

  • Čti nahlas a opravuj chyby. ústně
 

Pís. str. 31/ puzzle úkol doplnit správně vlastní jména,  aby se rýmovala. Piš psacím písmem.

Nezapomeň správně sedět a držet pero.

Barevný diktát vět do DS. / možná krátké video/ . Nejdříve si diktát přečti a pak diktuje rodič. Děti s ind. v.-  4 věty.

Po kontrole diktátu děti modře udělají vlnovku pod každé sloveso, které najdou ve větě a zelenou pastelkou zakroužkují předložky. Znovu si diktát zkontroluj. Popros, ať ti rodič zkontroluje a napíše počet chyb +Ty oprav celá slova nebo celou větu, když chybí tečka za větou.

Diktát:

Paní učitelka pozvala Rudu k sobě k tabuli. Po cestě uklouzl po mycí houbě. Děti se rychle seběhly a pomohly mu na obě nohy. Ruda pak skákal jako hříbě dál. Vůbec nebědoval, že má zamazané kalhoty.

 

List na Čtení s porozuměním str. 34/ Doplň slova nadřazená. Která slova do řady nepatří?

Čtvrtek

Musíme hodně trénovat čtení, ať nám to jde a jste šikulky.

List - Čtení s porozuměním str. 36/

Maxipes Fík – mistr skoku

+ str. 37 celá

Tajenka + 2. úkol

Úkol na víkend: čtení ze své knížky

Písanka  str. 31 dopsat
 
Správné sezení při psaní  a držení pera.
Ostatní slovní druhy /krátké video/
 

Můžete využít MIUč NŠ pro 2. ročník –str. 96

Učebn. str. 96/1,2 ústně+ obrázek + přečíst si názvy slovních druhů v krabicích a k nim slova

Učeb.str. 97/1 – přečíst a vybrat si 3 věty, které napiš do ŠS

Nezapomeň vynechat řádek, pak datum, str./cv. Nad všechna podst. jména napiš tužkou 1 a podtrhni modrou pastelkou rovnou čarou. Popros rodiče, ať Ti zkontrolují  a napíši počet chyb + oprava. Určitě Tě pochválí, když nebude žádná chyba nebo do 2 chyb.

 

 

Malý PS: Procvičujeme měkké a tvrdé slabiky: str. 6 celá

/ Kdo má, pracuje hned na další straně, kterou nemá/.

U cv. 2 děti s Ind. v. jen 7 slov, ale mohou celé.

 Zopakujeme si tvrdé slabiky.

Popros rodiče, aby Ti zkontroloval a napsal počet chyb a podtrhl je. V 1. cv. 0 – 4 chyby je na smajlíka. Ve 2. Cvičení 0-3 chyby je  taky na smajlíka.

Pátek  

Opakování slovních druhů /krátké video/

Můžete využít MIUč NŠ pro 2. ročník –str. 97

Učeb. str. 97/2 – přečíst  a udělat ústně.

Do ŠS – str. 97/5a)napsat 3 věty a napiš tužkou nad slova všechny slovní druhy/ 1,5,7.8, které známe.

2 tajenky : str. 31 Jídlo

PS – str. 28/1a)b)

 

Den Matematika Pvouka
Pondělí

Test č. 7

Násobení a dělení č. 2, 3

Početník – str. 39/ celá Společně přečti s rodičem a vypracuj sám/sama/ + str. 40/celá

Prosím o kontrolu rodičů.

Pokud bude ve cvič na str. 39 - 0 až 1 chyba Dostáváš 1. Při 2 - 3 chybách 2. 

Jinak jen počet chyb.

 

PS – str. 54/8 Diktát příkladů.

Rodič Ti dá 5 příkladů
na násobení s číslem 3 a 5 příkladů na dělení s číslem 5. Když nevíš výsledek, udělej pomlku. Společně opravte a napiš si počet chyb. Kdo má 0 - 4 chyby, vybarví si sluníčko.

Test č. 7

Sledujete občas  
na internetu
čapí rodinku?
http://capi.itbusiness.cz/ v přímém
přenosu
online kamera
na komíně.

Nebo sledovat sokoli:
www.sko-energo.cz 
cs/soko online kamera.

Kdo sleduje,
aspoň občas, moc chválím.

 

Projekt:
Vesmírné luštění
a doplňování
– listy/ nahoře jsou očíslovány/str. 8:
Aby se Qark
mohl podívat
….+ str. 9
– Slož
dominové kostky
a dovíš se,….

Úterý

Násobení a dělení číslem  3 

Násobení 3 /můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč – Matýskova matematika str. 11 -12,13.

Bude krátké video

PS: str. 54/1 - zkus sám /sama/

cv.2 společ. nebo sám/sama/

Cvič. 3, 4  samostatně

Cvič.5, 6, 7 – Zkus samostatně a napiš příklad za otazník.

Cvič.9,10 samostatně.

Kdo má cvičení, která jsi vypracoval sám/sama/ správně nebo s 1 chybou napiš si 1.

 
Středa

Jednotky délky 

PS: str. 55/1,2, 3,4 společně.

Cv. 5 společně + doplnit stejně tabulku s brambory  na cenu za 1 kg za 8 Kč.

cv. 7 Do ŠS – jen stručný zápis:

Pondělí:   40 l

Úterý: o 7 l více  :V:____________________

Dohromady za 2 /oba/dny? 

V:______________________

O:______________________
 
Čtvrtek

Násobení  a dělení 3  + násobky 4

/krátké video/

Dělení 3/ můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč – Matýskova matematika str.24+25/ násobky č. 4/

Možnost si procvičovat násobení a dělení  v různých cvičení

Početník str. 41 celá – samostatně

Kdo má cvičení, která jsi vypracoval sám/sama/ správně nebo s 1 chybou napiš si 1.

V tabulce násobků si vybarvi jinou barvou všechny násobky čísla 4.

PS – str. 56 /1,2 -  společně

cv. 3 po vysvětlení samostatně/ můžeš použít tabulku násobků č. 4/

Pokud zvládne š bez chyb – rodič Ti namaluje

smajlíka a chválím.

cv. 4  – samostatně nebo společně

 

Léto

Učebnice str. 57 
přečíst + obrázky

 

Na papír mi
namaluj obrázek,
kde budou 2 rostliny
a 2 živočichové,
kteří rostou
a žijí u vody.

 
Pátek

Násobení  a dělení 4

PS str. 57/1,2,3 společně, když zvládneš po vysvětlení můžeš sám.

Pamatuj: Když je ve slovní úloze 4x více, vždy násobíme 4. Když je 4x méně, dělíme 4.

Cv. 3,4 zkus sám/sama / - Jen napiš příklad. Rodič Tě ohodnotí na smajlíky.

Cv. 6 samostatně- tabulka na násobení číslem 3 a 4. Doplň součin.

Početník str. 42 celá - samostatně

 

 



11. 5. - 15. 5. 2020

 

M - dělení 3 - 15. 5. 2020 - video

 

M - dělení 3 - video

ČJ - diktát - video


Test 6
 

Den

Čtení + Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

 

11.5.

 

Přečíst si 1- 2 stránky z knížky na květen - červen

Test č. 5

+ dobrovolné: gramar.in - vybrat si 1 cvičení ABC – najdi slovesa pro 2. třídu

nebo na ČT2 - Učí Telka.

PS . str. 26/2

Úterý

 

12.5.

Pís. str. 28 – Kotě a štěně. Doplň do básničky a opiš ji, + rébusy. Nezapomeň správně sedět a držet pero.

 

List na čtení str. 22/ Abeceda + str. 23

Předložky

Můžete, nemusíte využít MIUč NŠ pro 2. ročník – Učebn. str 94- Předložky

Učebn. str. 94/4 ústně

Nachystej si na kartičkách předložky: na, nad, u, vedle, pod. Na stůl si dej svou oblíbenou hračku a přikládej kartu s 1 předložkou a říkej: na myšce, pod myškou…

A pamatuj, že předložky říkám se slovem dohromady, ale píšu zvlášť

Do ŠS napiš datum, str.94/cv.3 a správně napiš předložky se slovy.

PS – str. 26/3

Pro šikuly a rychlíky – Bystré hlavy/dobrovolné/: SOUTĚŽ

Malý PS: Procvičujeme měkké a tvrdé slabiky: str. 4 celá/ Kdo má, pracuje hned na další straně, kterou nemá/.

 

Středa

 

13.5.

Čítanka str. 112/ Apríl , Přemýšlej a počítej, Dvě andulky

  • Čti nahlas a opravuj chyby.

 

Pís. str. 29 celá. Nezapomeň správně sedět a držet pero.

Diktát vět do DS. / možná krátké video/

Děti s ind. v.-  4 věty.

Po kontrole diktátu děti modře udělají vlnovku pod každé sloveso, které najdou ve větě a zelenou pastelkou rovně podtrhnou všechna podstatná jména. Znovu si diktát zkontroluj. Popros, ať ti rodič zkontroluje a napíše počet chyb +Ty oprav celá slova nebo celou větu, když chybí tečka za větou.

Diktát:

Hynek chová rybičky. Žádné kapry a štiky, ale neonky a paví očka. Rychle kmitají.

Má sestru Dytu. Dyta je malá holka.

Umí pěkně kreslit a zpívat.

Tajenka a osmisměrka: str. 29 celá/počasí/

Čtvrtek

14.5.

Musíme hodně trénovat čtení, ať nám to jde a jste šikulky.

 

List - Čtení s porozuměním str. 26/

Spoj písmena podle abecedy.

Poprosím rodiče, aby mi nahráli krátké video nebo zvukovou nahrávku 2-3 minuty čtení svého dítěte.

 

Úkol: Vezmi si svou knížku, kterou právě čteš a zkus si přečíst další kapitolu. Můžeš si to natrénovat a pak Tě maminka nebo tatínek nahraje.

Dlouho jsem Tě neslyšela, tak ať vím, že se lepšíš ve čtení.

Spojky

Můžete využít MIUč NŠ pro 2. ročník – str. 95

Učebn. str. 95/1,2 ústně+ tabulka  

Pamatuj: Spojky jsou slova, která spojují slova a věty/ a, i, ani, nebo ale, že, když

PS: str. 27 – přečíst žluté obdélníky + říkanku a vybarvi si červenou pastelkou spojky v obrázku + cv. 1

Nahlas si říkej společně s rodičem. Kontrola.

 

Malý PS: Procvičujeme měkké a tvrdé slabiky: str. 5 celá/ Kdo má, pracuje hned na další straně, kterou nemá/.

Pátek

15.5.

 

Spojky

Můžete využít MIUč NŠ pro 2. ročník – str. 95

Pamatuj: Před spojkou a, i, ani, nebo se čárka před nimi většinou nepíší.

Učeb. str. 95/3 – přečíst společně všechny věty a spojit je vhodnou spojkou z nabídky.

Do ŠS - napsat 1. a 2. větu s vhodnou spojkou / nezapomeň na čárku před spojkou.

Spojku vybarvi červeně.

Osmisměrka: str. 30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEN

MATEMATIKA

PRVOUKA

Pondělí

11.5.

 

Test č. 6

Dělení 2

PS – str. 49/2 společně
/ tvoříme dvojice, trojice pětice…
/Kolik je skupinek to je výsledek
/ podíl/+

cv. 3 také společně.

 

Test č. 6

Můžete sledovat na internetu čapí rodinku: http://capi.itbusiness.cz/ v přímém přenosu online
kamera
na komíně.

Nebo sledovat sokoli: www.sko-energo.cz
cs/soko online kamera.

Kdo sleduje aspoň občas, moc chválím.

 

Projekt: Vesmírné luštění a doplňování – listy/ nahoře jsou očíslovány/str. 8:
Aby se Qark mohl podívat + str. 9 
– Slož dominové
kostky a dovíš se,….

Úterý

12.5.

 

Násobky 3 

 

Násobení 3
 / můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč – Matýskova matematika str. 11

Pokud zvládnu,
bude krátké video

V tabulce násobků
si vybarvi jinou
pastelkou všechny
násobky čísla 3.

PS: str. 50/1,2 společ. yyvození.

Cvič. 3,4,5 –Zkus samostatně.

Nauč se násobky 3 zpaměti.
Kdo má cv. 3,4,5 správně,
rodič Ti nakreslí smajlíka.

 

 

Středa

13.5.

Násobení  a dělení 3

PS: str. 51/1,2 společně

cv. 3,4 samostatně na. Dívej se na násobky 3.

Ty zapisuješ výsledky do tabulky. Když nebudeš vědět, vynechej.
Rodič Ti zkontroluje
a do vynechaného
napíše červeně  správně.

Cv. 4 samostatně.
Když bude po kontrole bez chyby,
rodič napíše 1.

 

 

Čtvrtek

 

14.5.

Násobení  a dělení 3/ možná krátké video/

Dělení 3/ můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč – Matýskova matematika
str. 12,13

PS – str. 52 /1,,2.,3. společně

cv. 4,5 samostatně/ můžeš
použít tabulku násobků/

cv. 6 – samostatně

cv. 7- dobrovolné

 

Léto

Učebn. str. 56 
přečíst + obrázky

 

PS – str. 66 celá

Pátek

15.5.

 

Násobení  a dělení 3

PS str. 53/1,2,3,4 do ŠS M

Napiš datum str./cv.
Stačí jen příklad a odpověď.

+ cv. 5,8 a 9 samostatně
/ děti s ind. v. 17 příkladů/

Cv. 7 společně s rodiči
(v delších příkladech utvoř kratší,
kdy nejdříve vypočítáš závorku)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







4. 5. - 7. 5. 2020


 

Test 5

 

Den

Čtení + Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

 

4.5.

 

 

Test č. 5

+ dobrovolné: gramar.in - vybrat si 1 cvičení ABC – najdi podstatná jména pro 2. třídu

nebo na ČT2 - Učí Telka.

Křížovka: Počasí str. 27

Úterý

 

5.5.

Čtenářské deníky:

Chválím všechny kluky a holky, kteří už mají napsaný

čtenářský deník s 2. knížkou a určitě tam mají na konci obrázek nebo něco vypsáno z knížky. Kdo čte novou knížku na květen – červen,moc chválím.

Děkuji rodičům, že mi ofoc. 2 str. deníku poslaly v příloze.

Pís. str. 26 – Krtek. Doplň do básničky a opiš ji, + úkol nůžky. Nezapomeň správně sedět a držet pero.

Čítanka str. 108/ 12 romských přikázání

+ 1,2 otázku ústně

Slovní druhy – SLOVESA

Můžete, nemusíte využít MIUč NŠ pro 2.  ročník – Učebn. str 93- Slovesa

Učebn. str. 93/6 ústně

Prosím ,aby nikdo nepsal tužkou ani perem do Učebnice.

Pojmenuj obrázky a říkej k nim vhodná slova

Kopretina kvete…..

PS – str. 25/2,3

Pro šikuly a rychlíky – Bystré hlavy/dobrovolné/

Středa

 

6.5.

Čítanka str. 109/ O nemocném králi+ 1,2, otázky ústně

  • Čti nahlas a opravu chyby.

 

Pís. str. 27 celá. Nezapomeň správně sedět a držet pero.

 

Barevný diktát vět do DS. / možná krátké video/

Diktát najdete v Učebn. str. 89/9a )

Děti s ind. v.-  4 věty.

Po kontrole diktátu děti modře udělají vlnovku pod každé sloveso, které najdou ve větě/ Ptej se: Co osoby, zvířata a věci dělají?/ Znovu si diktát zkontroluj. Popros, ať ti rodič zkontroluje a napíše počet chyb +Ty oprav celá slova nebo celou větu, když bude chybět velké písmeno nebo tečka za větou.

Protáhni se a zacvič si.

Učebnice str. 93/7

Do ŠS vynechej řádek, na další napiš datum a napiš nadpis SLOVESA

Napiš 4 slovesa, která začínají slabikami pe, ma-

Čtvrtek

 

7.5.

Přes volno si čti ve své knížce, doplň Čtenářský deník nebo si najdi na gramar.in Čtení s porozuměním a přečti si. Je tam spousta pěkných pohádek a příběhů a úkolů k nim.

Informace o str. gramar.in:

Dívám se na tyto stránky a vidím, kdo si tam vybíráte a procvičujete.

I když budeš chybovat, vůbec to nevadí, můžeš zkoušet znovu, až máš bez chyby. Moc Vás chválím, kdo si tam sám trénuje ČJ, čtení a někdo dokonce našel Zlatušku  procvičuje M – přihlašovací heslo je stejné.

Můžete mi i napsat v komunikaci učitel/žák. Už jsem dostala spoustu dopisů.

Máte tam hodnocení a pochvalu za dobrovolný DÚ.

Ve čtvrtek 7. 4. dostanete další a hodnocení za 3. DÚ a dopis na stránkách.

Musíme hodně trénovat čtení, ať nám to jde a jste šikulky.

List - Čtení s porozuměním str. 18 V hájovně U pěti buků + str. 19 úkoly k textu

Předložky

Můžete využít MIUč NŠ pro 2.  ročník – Učebn. str. 94 – Předložky

Uče. str. 94/ 1obrázek -Ty si říkej krátkou předložku se slovem na obrázku/ s podst. jménem/.na stole, na okně, na polici na koberci…./ústně/ Pamatuj: Předložky píšeme vždy zvlášť.

 

PS: str. 26/1a)b kroužkuj zeleně

Nezapomeň správně sedět a držet pero.

Děti s ind. v. 8 řádků + cv. 2: Nahlas si říkej společně s rodičem. Kontrola

Pokud jsi zvládl sám/sama/ a správně nebo jen s malým počtem chyb, určitě budeš pochválen/a/.

 

DÚ: Osmisměrky Počasí str. 28 

Pátek

 

8.5.

 

Státní svátek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den

MATEMATIKA

PRVOUKA

Pondělí

 

4.5

 

Test č. 5

Dělení 2/ můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč
– Matýskova matematika str. 3,
sl.úloha 4 A,   B  na dělení 2

PS – str. 45/2 pokud
nebudeš vědět - společně s rodiči,
cv. 3 – vybarvit mince

Zkusit si přečíst samost. a

Rodiče zkontrolují, pokud
děti zvládnou dobře, napište
ke cvičením smajlíky a velká pochvala

Test č. 5

Můžete sledovat na internetu čapí rodinku: http://capi.itbusiness.cz/ v přímém
přenosu online
kamera na komíně.

Nebo sledovat
sokol
i:
www.sko-energo.cz 
cs/soko
online kamera.

Kdo sleduje aspoň občas,
moc chválím.

Opakování
- Jaro

PS str. 64/1,2 samostatně

 

Úterý

 

5.5

 

Dělení 2 

Pokud zvládnu, bude krátké video

PS: str. 46 /3 společ. 4,
- samostatně 5 – zpaměti 6,7
– samost.
Po kontrole napíše tvůj rodič 
počet chyb a smajlíka, popletu, mračouna

Dělenec : dělitel = podíl / výsledek při dělení/

  20        :    2     =   10

Početník: str. 25/1
Děti s ind. v jen 2 sloupce.

Popros rodiče,
ať Ti zkontrolují a dají známku:

0-2 chyby 1, 3- 5 chyb 2,
6 – 8 chyb 3, 9 – 12 chyb 4,

a více 5/ Použij si osu,
rozklad 2. čísla - menšitele,
můžeš si to tam napsat
nebo 100 tabulku, počítadlo/

 

Středa

 

6.5.

 

Násobení a dělení 2

PS: str. 47/6 - 5 příkladů na. 2 a 5 příkladů na : 2 zpaměti/
Ty zapisuješ jen výsledky.
Když nevíš, udělej pomlku/. Maminka/tatínek/
Ti zkontroluje, zapíše počet chyb.
Do 3 chyb si zakroužkuj sluníčko,
jinak mráček.

cv. 1, 2 a spol.

cv. 3, 4 a, b, 5. 
Přečíst a samost.
Napiš si za otazník příklad a opět výsledek do žlutého rámečku.
Pokud to nezvládneš,
maminka mi to napíše pod stránku.

Prosím o kontrolu a opravu.
U každého správného řešení si nakreslíš smajlíka.

Cv. 7  celé samostatně

Pro indiv.v /7 příkladů
na +a – a 7příkladů na .,:/

 

 

Čtvrtek

 

7.5.

Dělení po částech
/možná krátké video/

Připravit si 20 knoflíků,
fazolí, 4 misky, 4 talířky…/

Dělení 2/ můžete využít odkaz/

https://www.mediacreator.cz/mc/index.php

Miuč
– Matýskova matematika str. 3,
sl.úloha 4 A,B  na dělení 2/
stejné jako v pondělí/

PS – str. 48 /1, 2, 3, 4 
společně si přečíst pozorně
zadání a spol. zakreslovat
a sledovat postupné odčítání

Říkáme si: Všechno 20 
/celek, největší číslo/
rozdělujeme po 5. Kolik skupinek vznikne? 4

To je výsledek při dělení
=podíl je 4.

Početník: str. 25/2  samost.

Děti s indiv. v.jen 2 sloupce.

Ájin zpravodaj
- jaro

 

PS – str. 1, 2 samostatně

+ umět názvy
mláďat, samce
a samice domácích zvířat a ptáků

Pátek

 

8.5.

Státní svátek

 

Pěkný sluníčkový
svátek všem doma
a víkend po něm.

Kdyby se přece jen
někdo nudil nebo zlobil,
ať si najde cvičení na gramar. in

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


27. 4. - 30. 4. 2020

 

 

Český jazyk - 30. 4.  - video

Pozdrav - 28. 4. 2020 - video

Matematika - dělení - video

Český jazyk - podstatná jména a slovesa - video
 

Test 4 - Český jazyk

Test 4 - M + Prv
 

Den

Čtení + Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

 

27.4.

 

 

 

Test č. 4 

+ dobrovolné: gramar.in - vybrat si 1 cvičení ABC – najdi podstatná jména pro 2. třídu

nebo na ČT2 - Učí Telka.

Úterý

 

28.4.

Čtenářské deníky:

Čtení 1 stránky ze své knížky na březen a duben

/děti s problémy ve čtení – čtou např. 2 věty samost. a 1 větu rodič nebo společně pomalejším tempem/. Knihu čteme nejlépe každý den 1, někdo může i více stran podle zdatnosti čtenáře.

Kdo čte novou knížku na květen – červen moc chválím.

Někdo mi poslal 2 listy ze Čtenář. moc děkuji.

Psala jsem, že nemusíte, ale pošlete i ostatní, pak nalepíme.

 

Čítanka str. 106 – Řeka -  číst nahlas s doplněním slov z nápovědy + ústně odpovědi na otázky č. 1,2.

 

Pís. str. 24 – dokončit rébusy/kos/ + str. 25/ tužka / doplnit i/y, pak slova napsat a označit A/N zakroužkovat perem

 

Slovní druhy – SLOVESA

Můžete, nemusíte využít MIUč NŠ pro 2.  ročník – Učebn. str 92- Slovesa

92/1,+ žlutá tabulka – ústně jsou to slovesa

SLOVA, CO OSOBY, ZVÍŘATA  A  VĚCI DĚLAJÍ NEBO CO SE S NIMI DĚJE/stojí, sedí, utíkají…/str. 93/4 – přečíst a ústně vyhledat slovesa

 

PS – str. 24/1,2

/ děti s indi. v. jen 2 květiny/

 

Středa

29.4.

Čítanka str. 107/ Les – přečíst +přísloví

+ nakresli obrázek lesa a v něm 2 lesní zvířata

 

Můžeš jakou chceš technikou/ pastelky, vodovky,

vystřihnout zvířata z časopisu, vytištěná…nebo namaluj/ JE TO NA TOBĚ, ABY BYL TVŮJ A ORIGINÁLNÍ/

V emailu pošleme babičkám a dědečkům do Centra komplexní péče v Benátkách nad Jizerou.

Určitě budou mít velkou radost. Podepište se na obrázek vlevo dolů.

 

Pís. str. 25 dopsat.

+ diktát slov: straka, kos, vrabec, andulka, papoušek

 

diktát rodiče opraví a napíšou počet chyb + oprav chyby a napiš celé slovo

0 -1 chyba: 1

2 -3 chyby :2

4–6 chyb:   3

7–9 chyb:   4

 více 5 - mračoun

 

 Barevný diktát vět do ŠS./ možná krátké video/ za datumem označit D:

 

Zítra je poslední den v dubnu.

V pátek bude 1. květen.

Budou čarodějnice.

Letos si budeme opékat buřty na zahradě.

Převleču se za čaroděje.

Děti s ind. v.-  4 věty.

Po kontrole diktátu děti modře podtrhnou rovnou čarou všechna podst. jm. / Ukazují si ten, ta, to, - když je jich více : ti, ty, ta ./

 

PS – str. 24/3 a, b Rodiče zkontrolují a napíšou počet chyb. Děti s ind. v. jen 4 věty.

 

Pro rychlíky a šikuly, kteří chtějí, je tady SOUTĚŽ: názvy zvířat a psaní, co dělají

/podstatná jména a slovesa/

 

Osmisměrky str. 26 / vyškrtávej slova nebo barevně vyznačuj + vybarvi obrázek

Čtvrtek

30.4.

 

 

Přes volno si čti ve své knížce, doplň Čtenářský deník nebo si najdi na gramar.in Čtení s porozuměním a přečti si. Je tam spousta pěkných pohádek a příběhů a úkolů k nim.

Informace o str. gramar.in:

Dívám se na tyto stránky a vidím, kdo si tam vybíráte a procvičujete.

I když budeš chybovat, vůbec to nevadí, můžeš zkoušet znovu, až máš bez chyby. Moc Vás chválím, kdo si tam sám trénuje ČJ, čtení a někdo dokonce našel Zlatušku  procvičuje M – přihlašovací heslo je stejné.

Můžete mi i napsat v komunikaci učitel/žák. Už jsem dostala spoustu dopisů.

Máte tam hodnocení a pochvalu za dobrovolný DÚ.

Ve čtvrtek 30.4, dostanete další a hodnocení za 2. DÚ a dopis na stránkách.

Musíme hodně trénovat čtení, ať nám to jde a jste šikulky.

Uče. str. 93/ 5 – napsat do ŠS 10 slov

Děti s indiv. v .7 slov. Po napsání modře podtrhnout podstatná jména čarou a červeně slovesa vlnovkou.

Rodiče zkontrolují a napíšou počet chyb + děti opraví.

Určitě budeš pochválen/a/, když se nespleteš.

 

PS: str. 25/1- označ čísly 1- podstatná jm.

a 5 - slovesa

 

DÚ: Osmisměrky str. 26 / vyškrtávej slova nebo barevně vyznačuj + vybarvi obrázek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Den
 

MATEMATIKA

PRVOUKA

Pondělí

27.4.

 

 

 

 

 

 

Test č. 4 

Geometrie Měření geom. tvarů a těles

Připravit si ofocený list geometrických tvarů a těles poslaný v příloze emailem, pravítko, tužku č. 2,3 / mikrotužku/ na rýsování, pero na zápis čísel a jednotek

PS – str. 78/2 pokud nebudeš vědět - společně s rodiči, cv. 3 - barevně.

Zkusit si přečíst samostatně vypracovat cvič.1,3,4,5.

Rodiče zkontrolují, pokud děti zvládnou dobře, napište ke cvičením smajlíky a velká pochvala

Test č. 4

 

Můžete sledovat na internetu čapí rodinku: http://capi.itbusiness.cz/ v přímém přenosu online kamera na komíně.

Nebo sledovat sokoli: www.sko-energo.cz  cs/soko online kamera.

Je to pěkné a hlavně zajímavé pro všechny zvídavé a chytré děti i dospěláky.

Kdo sleduje aspoň občas, moc chválím.

Úterý

28.4.

 

Příprava na dělení na části

Pokud zvládnu, bude krátké video

Nachystej si 10 /knoflíků, poloviny špejlí, pastelek, fixů…./

Skládaný list papíru  A4 rozdělení přeložením na 4 části + A4 list papíru na 8 částí – už máme hotový z násobení/ můžete i 1 plato na vajíčka

 

PS: str. 42 celá /1,2,3,4 – udělej společně s rodiči

cv. 5 – zkus sám /sama/ ,cv. 6 důležíté

Dělenec : dělitel = podíl / výsledek při dělení/

  15        :    3     =   5

Početník: str. 56/1,2 / podtrhni si barevně názvy tvarů a těles/ a  samostatně – pokud se ti povede vše dobře – rodiče dají k cvičení 1 ,1. Pokud budou chyby, podtrhnou nesprávné názvy.

Chválím, kdo zvládne a má 1,1

 

Středa

29.4.

 

 

 

 

 

Příprava na dělení na části

www.matyskova - matematika.cz /matyskova-matematika-6-dil/video/str-3/

- krátké názorné video na přípravu na dělení

PS: str. 43/1,2,3 – společně

cv. 4 a, b  po předčtení úkolů a pochopení pracuj dám/sama/. Pokud  to nejde, tak s pomocí a rodiče napíšu ke cvičení do PS.

cv. 5, pokud zvládneš sám/sama/, určitě tě pochválí, jinak společně

/vždy se zapisují 2 příklady na násobení a 2 na dělení

c.6 samostatně, děti s indi. v. -  20 příkladů /prosím o kontrolu výsledků / a počet chyb

 

Čtvrtek

 

30.4.

Dělíme 2 stejné části / možná krátké video/

Připravit si 20 knoflíků, fazolí….2 misky, 2 talířky…/ na cvič.2

PS – str.44 /1,2.,3,4 společně si přečíst pozorně zadání Zkus si říkat:

Celkem všechno dělím na 2 stejné poloviny

Cv. 4 rozděluj 20 knoflíků/fazolí v 1 řadě a v polovině/10 10 pastelka – polovina Ubírej vždy po jedné od obou okrajů ke středu. Zkus si říkat, jaký je to příklad /20 : 2 /počet skupin/ = 10 / podíl:výsledek a to je počet knoflíků v 1 polovině, skupině, pak uber odzadu 2 knoflíky a máš 18, pak 18 : 2  = 9….

cv. 5 samostatně kontrola rodiči. Kdo má dobře, má 1 a velikou pochvalu.

DÚ: str. 45/1 spojování pastelkami a zapsat výsledek perem

Domácí ptáci

 Učeb. str. 54 +55

přečíst si text + prohlédnout obrázky

 

Můžete využít MIUč Prvouka NŠ pro 2. ročník videa o domácích ptácích

 

PS – str. 61+62 dopiš věty + vystřihni a nalep obrázky

Kdo k sobě patří, zakroužkuj stejnými pastelkami.

 

Sledujte čápi online, je to často zajímavé i večer a v noci. Kdo ví, třeba se už budou klubat čápata.

Pátek

1.5.

 

 

 

Státní svátek

Už jsem měla opět vyplněnou tabulku celou, tak jsem mazala a máte volno. Já snad taky.

Pěkný sluníčkový svátek všem doma, víkend po něm.

Kdyby se přece jen někdo nudil nebo zlobil, ať si najde cvičení na gramar. in

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








14. 4. - 17. 4. 2020
 

Dopisy a fotografie jara
 

Jak na to:-)) (gramar.in)

https://www.gramar.in/cs

 

Den

Čtení + Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

 

13.4.

 

VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ

 

Úterý

14.4.

Čtenářské deníky:

Čtení 2 stránek ze své knížky na březen a duben

/děti s problémy ve čtení – čtou např. 2 věty samost. a 1 větu rodič nebo společně pomalejším tempem/. Knihu čteme nejlépe každý den 1 i více stran podle zdatnosti čtenáře.

Kdo má dočteno, může do vytištěných 2 listů ze Čtenář. deníku napsat vše, co je třeba/rodič dostaly v příloze v emailu/. Někdo třeba už má hotovo.

 

Čítanka str. 103 – pokračování čtení pohádky.

 

Pís. str. 23 – celá Velikonoční pro holky + hádanka a vybarvit

Slovní druhy – PODSTATNÁ JMÉNA

Můžete, nemusíte využít MIUč učebnice NŠ -  ČJ pro 2. ročník – str. 91/1,+ tabulka 2  - ústně Umět je poznat tím, že si řeknu a ukážu TEN, TA, TO. Jsou to názvy osob, zvířat věcí.

Jinak: Učebnice str. 91/1 obrázek a přečíst žlutou tabulku. cv 1 ústně. Říkej si podstatné jméno se slovy ta holka… a zkoušej tak říkat, co může vidět Agátka na obrázku.

PS – str. 20/1,2

Středa

15.4.

 

Čítanka: str. 102 číst Jak Křemílek…….

Nejdříve přečti obtížnější slova vpravo ve sloupci za tečkami. Na otázky v modrých obdélnících zkus odpovědět rodičům. Víš, co čteš?

 

Písanka str. 22 dopiš přesmyčky + vybarvi na celé straně obrázky.

- správného sezení a držení pera, pozor na hlavu, záda a nohy/básnička před psaním/

Křížovky a osmisměrky str. 23 

 

SLOVNÍ DRUHY

PS – str. 20/3,4

 

Čtvrtek

16.4.

 

Učebnice str. 91/ 2, ústně :

Říkej si názvy osob, zvířat věcí, které vidíš kolem sebe doma TY.

JSOU TO PODSTATNÁ JMÉNA.

PS str. 21/1Rodič společně s tebou bude pomaleji číst a ty zkus doplňovat x,ý, i, í.

Cv. 2 sám/a rodič ti zkontroluje. Pokud budeš mít bez chyby napsaná všechny slov. Druhy podle čísel správně, může ti napsat 1.

 

Pátek

17.4.

Ofocený list se čtením s porozuměním

str.12 + 13 

Pipi Dlouhá punčocha jde do školy

Číst po větách a hlasitě bez chyb.

Můžeš si tyto 2 strany rozložit na celý den nebo doplnit o víkendu.

Po přečtení pak zkusit odpovědět rodiči úkol tlapku: jaké známe věty a urči věty a napiš z věty písmeno druhu vět. Zkus to sám/a. Rodič ti zkontroluje a napíše počet chyb.

Dnes písanka nebude, bylo více čtení.

Učebn. str. 91/4 ústně

4 věty napiš do ŠS a podstatná jména pak podtrhni zelenou pastelkou. Komu už dochází ŠS, prosí rodiče, aby děti psaly na linkované/ větší linky/ nebo do nového sešitu s většími nebo pomocnými sešity/

Děti s indiv. v píšou 2 věty.do se cítí svěží, může všechny. Nezapomeň si vždy slova znovu přečíst.

Můžete, nemusíte využít MIUč učebnice NŠ -  ČJ pro 2. ročník – str. 91/1,+ tabulka 2

PS : str. 21/3,4

Kdo chce, může udělat i soutěž.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den

MATEMATIKA

PRVOUKA

Pondělí

13.4

 

Velikonoční pondělí

 

Úterý

14.4.

 

Násobky 2

 

Můžeš využít:

https://www.youtube.com/watch?v=oYVP5ca_N6I

Matýskova matematika- vysvětlení krátkého videa, jak na násobení s číslem 2

 

Doma si připravit číselnou osu 0 – 2 /všichni doma mají/a posunuj/ přeskakuj/ prstem od 0 po dvou a říkej nahlas násobky čísla 2.

0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20.

 

Násobení čísla 2

-připrav si papír A4 / pomůcka na násobení/

-budeme mít 8 polí a knoflíky, malé předměty….

Pak to zkusíme násobením.

0. 2 = 0 /dám 2 korálky do ŽÁDNÉHO políčka a je to 0/

1 . 2 = 2/ dám na 2 korálky do 1 políčka, celkem je to 2/ a tak dál….

 

PS: str. 38/5 – znázorňuji na papíru A4 s malými předměty do políček po 2, vyzkouší si více názoru, počítadlo po 2, na č. ose a posouvá prst po 2 dílcích.

cv. 6 samostatně

 

Středa

15.4.

 

Násobení s názorem č. osy, papíru A4 na 8 dílků, 2 plata na vajíčka - celkem 20 jamek

 

www.matyskova-matematika.cz/matyskova-matematika-6-dil/video/str-3/

- krátké názorné video na násobení 2 a slovní úlohy

PS: str. 39/1,2 – pozorně si hlasitě přečíst ve cv.2 /zápis, znázornění, výpočet, odpověď/

cv.3, 4  po předčtení úkolů a pochopení pracují děti samostatně. Pokud mu to nejde, tak s pomocí a napište ke cvičení do PS s názorem/ č. osa, počítadlo,

plata na vajíčka…/

 

Pochvalte, pokud děti pochopily a zvládají samostatně a dobře. Je to nové a pro někoho nelehké.

 

Čtvrtek

 

16.4.

Násobky dvou a opak. +, - do 100

Umět pojmy: činitel . činitel = součin

                        3      .      2  =     6

 

PS – str. 39 /5, 6 / děti s indiv. v. jen 18 příkladů/

Početník str. 22/1 +,-, do 100 pomocí rozkladu

Děti s indiv. v. jen 3 řádky

Děkuji za moc hezké krátké dopisy, obrázky a fota z Velikonoc. Krásné.

Budou na webu ve třídě.

Učeb. str. 50 Jarní les / v týdnu nebo o víkendu se jděte projít s rodiči do blízkého lesa a podívej se, co vše tam roste.

Poznáš všechny rostliny?

Na list papíru nakresli jakoukoli rostlinu, která roste v lese a popiš její části těla.

Obrázek mi rodiče pošlou emailem.

Moc se těším

Pátek

17. 4.

 

 

 

Násobky  2

 

Zkusit si říkat násobky 2 zpaměti a ukazovat si na prstech p 1 prstu a říkat násobky po 2 do 10 prstů

Nic – 0 prstů:           0 . 2 = 0

1 prst  /1. násobek/  1 . 2 = 2 

2 prsty / 2. násobek/2 . 2 = 4

3 prsty /3.  násobek/3 . 2 = 6

a pokračuj….do 20  10 prstů, desátý násobek.

PS str.40/1, 2, 3 po vysvětlení samostatně

cv. 4 společně- znázornění a říkám si 4 po 2 

/ 4 řádky po 2 křížcích/ nebo jinak 2 sloupce po 4.

Součin je stejný: 8.

 

 

VYTVOŘ SI POMŮCKU NÁSOBKŮ 2 :

Na proužek tvrdého papíru si napiš řadu čísel

0 – 20 a vybarvi si jen čísla násobků 2:

0,1,2, 3, 4, 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19, 20. A tak můžeš kdykoli nahlédnout.

Početník str.38/1,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkazy:

http://www.pexeso.net/nejstahovanejsi?filter=hudebni&fbclid=IwAR2oZx92Ww5YL3-mzxu7c-kXeHiHSGHmugYcMUCDGic-QAG6O80gCKhp9sU

http://cestina.diktaty.cz/

http://cestina.hrou.cz/

https://www.skolasnadhledem.cz/game/6

https://www.skolasnadhledem.cz/

https://www.umimematiku.cz/

http://www.naberanku.cz/vyukove-materialy

https://www.matika.in/cs/

https://www.gramar.in/cs

 







6. 4. - 10. 4. 2020


Čtenářský deník 1

Čtenářský deník 2

Malá násobilka

Geometrické útvary a tělesa

 

Den

Čtení + Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

 

6.4.

 

 

Informace – důležitá:

Malý test z Čj, M a Prv  udělat dopoledne chvíli v M, ČJ a Prvouce po chvilkách nebo v celém bloku hodiny dopoledne. Test a způsob odeslání jsem poslala všem rodičům v příloze v emailu.

Malý test ve Wordu poslaný dnes v emailech rodičům

 

Slova se skupinami Dě, Tě, Ně, Bě, Pě, Vě, Mě

 

PS: Máme hotovo str. 18/1,2

Dokončit srov. 18/cv. 3,4

Úterý

 

7.4.

Máme hotovy listy na Čtení s porozuměním str. 4,5,6,7. Doufám, že se Vám listy líbily a úkoly byly jednoduché a prima.

Čtení: přečti si 1 stránku z knížky, kterou máš rozečtenou do ČT. deníku

 

Písanka: str. 21/ přepis básničky Velikonoční pro kluky

Slovní druhy - úvod

Můžete, nemusíte využít MIUč učebnice NŠ -  ČJ pro 2. ročník – str. 90/ 1 +tabulka Prohlédnout obrázek, číst barevné značky a rozdělení slov na slovní druhy – je jich 10 + cv. 2 naučit se je zpaměti.

 

PS – str. 19/1,2

Středa

8.4.

 

Čítanka: str. 102 číst Jak Křemílek…….

Nejdříve přečti obtížnější slova vpravo ve sloupci za tečkami. Na otázky v modrých obdélnících zkus odpovědět rodičům. Víš, co čteš?

 

Písanka str. 22 dopiš přesmyčky + vybarvi na celé straně obrázky.

- správného sezení a držení pera, pozor na hlavu, záda a nohy/básnička před psaním/

Slovní druhy - úvod

Můžete, nemusíte využít MIUč učebnice NŠ -  ČJ pro 2. ročník – str. 90/ 1 +tabulka

 

Učeb. str. 90/ 3, 4 - ústně

PS – str. 19/3,4,5

Čtvrtek

9.4.

 

Slovní druhy – PODSTATNÁ JMÉNA

Můžete, nemusíte využít MIUč učebnice NŠ -  ČJ pro 2. ročník – str. 91/1,+ tabulka 2  - ústně Umět je poznat tím, že si řeknu a ukážu TEN, TA, TO. Jsou to názvy osob, zvířat věcí.

PS – str. 20/1,2

Pátek

10.4.

Čtenářské deníky:

Čtení 2 stránek ze své knížky na březen a duben

/děti s problémy ve čtení – čtou např. 2 věty samost. a 1 větu rodič nebo společně pomalejším tempem/. Knihu čteme nejlépe každý den 1 i více stran podle zdatnosti čtenáře.

Kdo má dočteno, může do vytištěných 2 listů ze Čtenář. deníku napsat vše, co je třeba/rodiče dostaly v příloze v emailu/

 

 Čítanka str. 103 – pokračování čtení pohádky.

 

Pís. str. 23 – celá Velikonoční pro holky + hádanka a vybarvit

Křížovky a osmisměrky str. 23 

 

SLOVNÍ DRUHY

PS – str. 20/3,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den

Matematika

Pondělí

 

6.4.

 

Násobení

 

PS – str. 37/2 s pomocí a znázorňováním do čtver. sítě.

cv. 3,4 zkusit samostatně
/násobení pomocí názoru,
dávat do plata na  vajíčk knoflíky,
do misek dávat určitý počet knoflíků,
na počítadle přidávat po 2,
na číselné ose 0-20 poskakovat
po dvou dílcích jako žabky…./ sčítáním.

Úterý

 

7.4.

Násobky 2

 

Doma si připravit číselnou osu 0 – 2 
/všichni doma mají/

Posunu prst od 0 po dvou
a říkej nahlas násobky čísla 2. 

0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20.
 

Můžete využít youtube:
Matýskova matematika pro 2. Ročník
– vysvětlení násobení

https://www.youtube.com/channel
/UChBzEN6IlfE1MW68vaWy5cg/videos

PS - str. 38/ 1,2,3  společně s rodičem,
cv. 4 samostatně + kontrola, počet chyb

Středa

8.4.

Geometrie – Měření délek úseček

 

PS - str.76/1,2, 3 zkusit zvládnout samostatně

https://www.youtube.com/channel
/UChBzEN6IlfE1MW68vaWy5cg/videos

Pomůcky: Pravítko a tužka na rýsování

 

Čtvrtek

9.4.

Násobení čísla 2

-připrav si papír A4 / pomůcka na násobení/

-budeme mít 8 polí a knoflíky, malé předměty….

 

Pak to zkusíme násobením.

 0. 2 = 0 /dám 2 korálky do ŽÁDNÉHO
políčka a je to 0/

1 . 2 = 2/ dám na 2 korálky do 1 políčka,
celkem je to 2/ a tak dál….

 

PS :str. 38/5 – znázorňuji na papíru A4
s malýmo předměty do políček po 2,
vyzkouší si více názoru, počítadlo po 2,
na č, ose . posouvá prst po 2 dílcích.

cv. 6 samostatně

 

Pátek

10.4.

Násobení s názorem č. osy,
papíru A4 na 8 dílků, 2 plata na vajíčka
- celkem 20 jamek

 

PS: str. 39/celá po předčtení všech úkolů
a pochopení pracují děti samostatně.
Pokud mu to nejde , tak s pomocí
a napište ke cvičení do PS

Pochvalte, pokud pochopily
a zvládají samost, a dobře. Je to nové.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den

 

PRVOUKA

Pondělí

6.4.

 

 

 

 

 

 

Test

Úterý

7.4.

 

 

Středa

8.4.

 

 

 

 

 

 

Čtvrtek

9.4.

 

Pátek: Kontrola obrázků květiny s popisem části těla rostlin

Děkuji dětem za krásné fotky nebo obrázky jara, Jsou krásné.

Dám v týdnu na web.

Děkuji za moc hezké věty a krátké dopisy.

Planety: Najdi si 1 prázdný obrázek omalovánku a vybarvi Sluníčko se štětcem a pampeliškami a mláďátky. Kdo má, vybarví jiný obrázek.

Pátek

10.4.

 

 

 

 

DÚ na každý den nebo kdykoli se Vám bude stýskat: Jestli máte babičku, dědečka nebo někoho z rodiny daleko, koho máte rádi a chybí Vám, zavolej mu, namaluj obrázek a pošli mobilem, emailem……

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

23. - 27. 3. 2020

 

 

Den

Čtení +Psaní

ČJ - mluvnice

Pondělí

23.3.

 

 

 

Psaní souhlásek uvnitř a na konci slov – pakování

Slova se skupinami Dě, Tě, Ně

Sloh: vzkaz, sms

Učebnice: str. 84/1+ tabulka,2 ústně + cv. 4/a,b, ústně

PS: Máme hotovo do str. 15.+ str. 16/1,2- rodič čte společně s dětmi, aby dobře slyšely hlásky, které chybí+ úkol. / Využít básničky: Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, tam se píše tvrdé y,ý- sáhnou si na něco tvrdého – stůl, dřev. kotka…Ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti,ni, tam se píše, měkké i, í – sáhnou si n měkké triko, svetr, pěnovku…POMÁHÁ HMATEM – děti umí/. Děti s indiv. ve cv. 2 – tabulce jen slova ze 3 prvních vět ze cv.1.

Můžete najít MIUč. Str. 84 – vzkaz, sms + jiná cvičení, odkazy, hry…je pro šikovné děti, které chtějí víc.

Úterý

24.3.

Čítanka str. 97- O. Hejná: Zpívající domeček /nejdříve číst delší slova vpravo/. Pak číst tuto str. + ústně odpověď na otázky pod článkem.

Písanka – Máme hotovo vše do str. 16. Dále str. 17 celou. Diktát můžete, nemusíte /6 slov – povolání, pak kontrola, označit počet chyb a  oprava/.

Slova se skupinami Dě, Tě, Ně

 

PS -str. 16/3 ústně + 4 doplnit bě,pě,vě napsat perem a pak vybarvit podle zadání úkolu

Osmisměrky – str. 19 – perem, tisk.velkými písmeny + vybarvit obrázky. Samostatně.

Vytištěné z příloh v emailech rodičů

Středa

25.3.

Číst list na čtení – str. 4+5/

O knihomolcích a psacím stroji/+ úkoly k textu

Listy na čtení – máte v emailech rodičů. Kdo nemá, listy jsou ofoceny a připraveny na lavičce ve škole.

Písanka str. 18 celá / přepis básně / Žirafa + doplnění y,ý, i,í do básně/

- správného sezení a držení pera, prosím o kontrolu a připomenutí správnost

Slova se skupinami  Bě, Pě, Vě, Mě

Učeb. str. 85/1 + tabulky přečíst

Můžete, nemusíte využít MIUč ČJ – odkazy, obrázky videa navíc.

PS - str. 17/1,2 – 2 sloupce všichni

Čtvrtek

26.3.

 

Slova se skupinami Bě, Pě, Vě, Mě

 

Učebnice str.85/2 přepsat do ŠS /děti s indiv. jen 6 slov/.

PS - str. 17/2,3 dokončit

Pátek

27.3.

Čtenářské deníky:

Čtení 2 stránek ze své knížky na březen a duben

/děti s problémy ve čtení – čtou např. 2 věty samost. a 1 větu rodič nebo společně pomalejším tempem/. Knihu čteme nejlépe každý den 1 i více stran podle zdatnosti čtenáře.

 

List na čtení – str. 6 + 7 – Přečíst doplnit + Čítanka str. 98 + 99 přes víkend / otázky 1,2 zazpívat a vymyslet svou písničku/.

 

Pís. str. 19/ úkol tužka, puzzle,  – správné sezení a držení pera

Slova se skupinami  Bě, Pě, Vě, Mě

 

Učeb: str. 86/1 – 4 věty přepsat do ŠS/děti s indiv.  jen 3 věty/

 

PS: str. 18/1,2

Osmisměrky – str. 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den

MATEMATIKA

PRVOUKA

Pondělí

23.3.

Odčítání dvojciferných čísel přes základ 10,20,30…

+ stálé opakování určování čas: v jakoukoli denní dobu rodič dává otázku svému dítěti na ověření, jestli ví podle hodin:KOLIK JE PRÁVĚ TEĎ HODIN?/čtvrt, půl, třičtvrtě, celá, šikovní mohou i minuty/

PS - str. 29/1 společně přečíst slov. úlohu, podtrhnou ve větách důležitá slova a čísla, společně jednod. zápis /slovo a číslo/

cv. 2,3 – můžete spol. nebo samo. počít/ můžete použít názor – číselnou osu, tabulku, počítadlo/,cv. 4,5,6,7,8 samostat.+cv.9,10 samost./- prosím o kontroluslovních úloh, cv. 9,10 – napsat počet chyb.

Rostliny a stromy na jaře

PS – str.  58 máme celou

Učeb. str. 47 přečíst + obrázky  a části stromů + 2. Zelená tabulka –důležité.

 

Projekt Planety – vytisknout všechny listy z emailu rodičů a dát do nějakých desek nebo folie. Podle času a možnosti, jak pracujete s dětmi /dolpol. odpol, u prarodičů, mohou samost. Je to pro většinu lehké/.

Děti budou postupně číst a vypracovávat. Rozvrhnout si 1 list po 2 dnech nebo je dělat dle tabulky. D

Budu psát v Prvouce nebo Vv + Pc, který list si děti udělají. Listy nejsou očíslovány. Vždy po vypracování, vloží zpět do desek nebo folie, pak vše přinesou do školy. Děkuji.

Vybrat si  2 listy – vybarvit, přečíst a udělat.

Založit do desek.

Úterý

24.3.

Odčítání dvojciferných čísel  přes základ 10,20,30…/dopňování 2. sčítance, menšitele, pyramudy,řetězce/

 

PS - str. 31/2 a,b samost. s názorem, cv. 3 společně 1. sloupec vysvětlíme: 52 a kolik je/ kolik přidám / do 59? Ukáže si na č. ose, tabulce, počítadle.

Cv. 4 společně/ -podle vzoru 1. příkladu zkusime přemýšlet, jak vytvořím příklady se závorkou, aby to bylo výhodné.

 

Středa

25.3.

Počítání v tabulce, doplňování 2. sčítance, menšitele s přechodem přes základ 10,20,30…

 

PS - str.31 dokončit + str. 32/ 1, 2 samostatně

cv. 6 s rodičem / 5 příkladů na +, 5 na – do 100 bez názoru zpaměti/: Děti ví. Kontrola, napsat počet chyb a napsat si známku/ děti znají/.

Str. 33/1/ děti s Indiv.  – 3 sloupce/ Pak kontrola rodiči – označit chybu a děti vedle opraví.

Početník: str. 19/1,2

 

Čtvrtek

26.3.

Počítání s přechodem přes základ 10,20,30

 

PS :str. 32/3,4,5 spol. číst, podtrhnout důležité. Kdo zvládne sám, napíše příklad za otázku. Ostatním dětem můžete pomoci. Cv. 7 samost. Děti s Indiv. – polovinu sloupce.

Početník: str. 19/3

 

Pátek

27.3.

Počítání s přechodem přes základ 10,20,30…

 

PS: str. 33/ celá/ Děti s indiv. vždy jen polovinu cv,. I v Početníku. Pokud zvládnou bez velké únavy, mohou celá/

Početník: str. 20/4

JARO u vody

Učebnice str. 48+49 přečíst názvy rostlin u obrázku. Můžete si zahrát hru: Kdo rychleji. Najdi správný obrázek/ 1. říká název a 2. hledá. Pak se vymění/.

 

2. list z planet – vybrat si- vybarvit omalovánku se sluníčkem a dát do desek.

DÚ na každý den nebo kdykoli se Vám bude stýskat: Jestli máte babičku, dědečka nebo někoho z rodiny daleko, koho máte rádi a chybí Vám, zavolej mu, namaluj obrázek a pošli mobilem, emailem……