Obec Čachovice
obecČachovice

Technika

 

 

.TECHNIKA SDH ČACHOVICE .

 

 

Požární stříkačka PS 8

Přenosnou motorovou stříkačku PS-8 vyráběla Továrna na hasicí zařízení národní podnik Vysoké Mýto, závod Slatiňany u Chrudimi od roku 1948 do roku 1964.Přenosná motorová stříkačka PS-8 byla umístěna na odpruženém rámu z ocelových profilů. Rám tvořil v podstatě nosítka, která sloužila k přenesení stříkačky na špatně přístupná místa. Z dvojice trubek, která sloužila jako rám, se daly vysunout dvě dvojice rukojetí. Za ně ji hasičské družstvo přenášelo a PS-8 mu tak umožňovala provádět hasební zásah i tam, kam se nedostaly hasící automobily vybavené nepřenosnou stříkačkou.

Motor:
Byl to dvoudobý, dvouválcový, řadový motor s označením SM-31 - výkon motoru 23,12 kW (31 HP). Byl chlazený vodou nuceným oběhem požární vody z čerpadla. Klikový hřídel a ojnice byly uloženy ve válečkových a kuličkových ložiskách.

Čerpadlo:
Jednalo se o dvoustupňové, vysokotlaké čerpadlo s typovým označením H 800. Mělo oběžná kola naklínovaná na silném hřídeli a stažena maticí. Na sací straně čerpadla byl hřídel uložen v bronzovém ložisku a na druhé straně u motoru byl spojen přírubou přímo na setrvačník motoru. 

Technická data motoru:
vrtání válců 92 mm
zdvih válců 85 mm
obsah válců 1142 cm3
počet otáček 3000 ot/min
výkon motoru 23,12 kW (31 ks)
palivo směs benzínu Normal s olejem DT v poměru 1:20 (1 litr oleje s 20 litry benzínu) 

Technická data čerpadla:
jmenovité otáčky 3000/min
výkon 800 l/min při 800 kPa
nejvyšší sací výška 7,5 m
1x sacích hrdlo 110 (průměr 110 mm)
2x výtlačné hrdlo 75 (průměr 75 mm) 

Rozměry a hmotnost PS-8:
Délka 850 mm
Šířka 540 mm
Výška 850 mm
Hmotnost 160 kg

foto

______________________________________________________________________________________________

Přenosná motorová stříkačka PS 12 

Přenosná motorová stříkačka PS 12 je hasičská stříkačka, určená pro jednotky požární ochrany. Slouží k provedení zásahu od vodního zdroje na malé požáry nebo jako čerpadla pro doplňování cisteren, v sérii pak lze použít i několik stříkaček pro dálkovou dopravu vody ze stroje do stroje.

Vlastní stříkačku lze přenášet čtyřmi osobami a proto je možné její nasazení i na špatně přístupném vodním zdroji. Je tvořena motorovou jednotkou, odstředivým jednostupňovým čerpadlem z lehkých slitin, plynovou vývěvou na spálené plyny a rámem, uzpůsobeným k přenášení stříkačky a ustavení na pevný terén. Motor je čtyřválcový, čtyřdobý, zážehový, původně osazený do Škody 1202, později se montovaly motory ze Škody 1203. Původně se startovala klikou, pozdější verze měly elektrický 12 V startér. Zapalování zajišťovalo v původním provedení magneto Scintilla Vertex, později pak běžný škodovácký rozdělovač. Jako paliva se používá benzínu, spotřeba paliva je asi 11,5 l/hod.[1] Chlazení motoru je kapalinové, dvouokruhové s nuceným oběhem.

V současnosti jsou oblíbené úpravy této stříkačky pro sportovní účely. Motory stříkaček určených výhradně pro požární sport jsou převrtávány na objemy až 1800-1900 ccm, což sebou nese zvýšení výkonu až na 40 kW, takto upravené stříkačky jsou však nepoužitelné pro požární zásah, nelze je uchladit.

Čerpadlo:

Jednostupňové, odstředivé s plynovou vývěvou

Jmenovitý výkon: 1200 l/min při tlaku 0,8 MPa a sací výšce 1,5 m

Max. sací výška: 7,5 m

Jmenovitý výkon při sací výšce: 1,5 m a tlaku 0,8 Mpa 1200 l/min

Jmenovitý výkon při sací výšce: 1,5 m a tlaku 1,2 Mpa 720 l/min

Jmenovitý výkon při sací výšce: 7,5 m a tlaku 0,8 Mpa 600 l/min

foto

______________________________________________________________________________________________

Motorová stříkačka PS16

Dvoukolová motorová stříkačka DS 16 typ MARS - SMEKAL 36 od firmy R. A. Smekal Slatiňany u Chrudimi.Rok výroby není cela znám, ale kola značky Baťa mají rok výroby 1938. Přívěsná dvoukolová stříkačka DS 16 byla určena hasičským jednotkám v obcích, kde byli dostatečné vodní zdroje. Stříkačku tvoří benzínový motor a čerpadlo umístěné na dvoukolovém podvozku. Motor je krytý plechovou karoserií.

Motor

  • Značka: Smekal
  • Počet válců: 4
  • Počet taktů: 4
  • Počet obrátek: 2500
  • Vrtání válců: 72 mm
  • Zdvih pístu: 110 mm
  • Výkon na brzdě: 32 / 35 HP
  • Hlava válců: snímatelná
  • Zapalování: elektromagnetické
  • Mazání: samočinné tlakové
  • Spouštění motoru: klikou na trhnutí, starér

Čerpadlo

  • Počet stupňů: 3
  • Prům. sacích otvorů: 1,84 mm
  • Prům. výtlačných otvorů: 2,58 mm
  • Maximální tlak čerpadla: 20 - 22 atm.
  • Dodávka vody při volném výtlaku: 1200 - 1400 litrů
  • Váha stroje: 620 kg
  • Spotřeba při 1 hodině plného zatížení: 8 - 9 litrů

Rozměry

  • Délka: 3650mm
  • Šířka: 1550mm
  • Výška: 1250mm
  • Váha s upevněným příslušenstvím: 620kg

foto

______________________________________________________________________________________________

VW Transporter T4

V roce 1990 se objevila čtvrtá generace. Motor se poprvé přestěhoval dopředu a poháněl přední kola

2.5 TDI (2461 cm3, 102 PS) 1996-2003

Technické informace o motoru
Výkon motoru 75 kW při 3500 ot./min
Kroutící moment 250 N.m při 1900 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h------15 s.
Maximální rychlost 157 km/h
Zdvihový objem 2461 ccm
Ventily na válec 2
Technologie vstřikování Diesel direct injection
Vrtání x zdvih 81.0x95.5 mm
Přeplňování Turbo

Rozměry vozidla
Délka vozidla 4789 mm
Šířka vozidla 1840 mm
Výška vozidla 1940 mm
Rozvor 2920 mm
Spotřeba vozidla
Kombinovaná spotřeba 7.9 l/100 km
Doplňující informace vozidla
Objem nádrže 80 l
Objem zavazadlového prostoru 540 l
Pneu 195/70 R 15 S 

 

______________________________________________________________________________________________

Škoda 105L

Typ:osobní

Motor:742.10 čtyřdobý, s rozvodem OHV, benzínový, karburační,

počet válců:4

uspořádání válců:v řadě

chlazení:kapalinové

objem:1046 ccm

vrtání:68 mm

zdvih:72 mm

kompresní stupeň:8,5

výkon:33,9 kW (46 k) při 4800 1/min

největší točivý moment:74,5 Nm

největší rychlost:130 km/h

spotřeba:7 l/100 km

jízdní dosah:přes 500 km

zrychlení z 0 na 100 km/h:23 sekund

Pohotovostní hmotnost: Š 105 L---875 Kg

Spojka:suchá, třecí, jednokotoučová, s přímím vypínáním, s ovládáním kapalinovým převodem

Zadní náprava:poháněná, kyvadlové polonápravy, neodvisle odpérovaná kola vinutými pružinami s tlumením kmitů kapalinovými teleskopickými tlumiči

Přední náprava:lichoběžníkové polonápravy s neodvisle odpérovanými koly, s vinutými pružinami, s tlumeným kmitů teleskopickými kapalinovými tlumiči, se stabilizátorem vyrovnávajícím příčné výkyvy

odpružení:vinutými pružinami z drátu kruhového profilu

Tlumiče pérování:dvojčinné, teleskopické, kapalinové

Brzdy:provozní - nožní

kapalinová, dvouokruhová, na všechna kola, přední kotoučové, zadní bubnové, čelisťové - vnitřní

parkovací :ruční mechanická, na zadní kola

Karoserie:počet míst k sezení 2 vpředu, 3 vzadu

počet dveří:4

 

Obec

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Aktuální počasí

dnes, úterý 30. 4. 2024
jasno 23 °C 12 °C
středa 1. 5. zataženo 23/13 °C
čtvrtek 2. 5. slabý déšť 23/13 °C
pátek 3. 5. slabý déšť 24/12 °C